středa 18. listopadu 2015

Ten, kdo stojí v koutě ► Když se cítíme nekonečně

Název: Ten, kdo stojí v koutě
Originální název: The Perks of Being Wallflower
Autor: Stephen Chbosky
Rok vydání: 2012, originál 1999
Počet stran: 216
Nakladatelství: Brio
Překlad: Vratislav Kadlec

Zdroj
 Charlie jako samotář toužící po kamarádech začne psát dopisy cizímu ,,kamarádovi", protože o něm slyšel, že umí poslouchat. Na střední byl sám až do jednoho dne, kdy potkal opravdové přátele. Patricka a Sam. Charlie trpí depresemi, protože mu umřela milovaná teta, když byl malý. Ale všechno se to začne lepšit, když tráví čas s opravdovými přáteli.

,,A ona mi řekla, že mě taky miluje. A věci byly zas na chvilku v pořádku." 82

Já tuhle knihu prostě miluju! Nejdříve jsem viděla film, který jsem už viděla snad milionkrát. Samozřejmě kniha je lepší, ale i film má své kouzlo. Nevím, jestli na to vůbec existují slova.

Prvních asi pět stran jsem si osvojovala autorův styl psaní, ale potom mi příběh utekl pod rukama a já ani nevím jak. Přečetla jsem to jedním dechem a je to přesně ten typ knihy, po jehož dočtení jenom sedíte na místě a koukáte do blba. Typ knihy, která ve vás něco nechá. Mně tahle kniha ovlivnila život.
Zdroj


,,Nic se nevyrovná hlubokému nádechu poté, co se člověk dosyta zasměje. Nic na světe se nevyrovná tomu, když člověka bolí břicho z toho správného důvodu. Bylo to super." 160

Jelikož jsem příběh znala, věděla jsem, že mi Charlieho bude líto a byly chvíle, kdy jsem měla chuť plakat. Občas mě to dohánělo k šílenství, protože  to bylo tak neuvěřitelně smutné. Ostatní postavy jako Sam a Patrick byli dobře popsané a opravdu reálné.

Knize dávám 5*, ale přijde mi to málo, dala bych ji klidně 10*, protože to je opravdu kniha, co ve mně něco nechala a určitým způsobem změnila pohled na svět.



Share:

6 komentářů:

  1. Těším se, až si knížku přečtu, viděla jsem film a parádní! :) Mimochodem, palec hore za spojení "příběh mi utekl pod rukama ani nevím jak" !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kniha je také parádní a určitě za to přečtení stojí :) Budu ráda, když pak dáš vědět, jak se ti kniha líbila :) Děkuji :)

      Vymazat
  2. Film se mi moc líbil, tak jsem celá nadšená rozečetla knihu, ale nakonec jsem byla zklamaná. Film se mi zdál lepší :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem už hodně názorů, že film je lepší :) Jenomže já jsem se od knihy nemohla odtrhnout, což neplatí o filmu :) Každý máme své :)

      Vymazat
  3. Tohle je jeden z mála filmů, ktere jsou podle me stejne dobre jako kniha, což se zas tak často nepovede :) A přesně jak jsi napsala - je to knížka, po ktere zůstaneš zírat do blba a ktera ti zmeni zivot:) mne asi nejvíc dal citat "and in that moment, i swear, we were infinite", čím dal tim častěji se přistihnu, že přesně tak se cítím :)

    OdpovědětVymazat