sobota 16. ledna 2016

Jak nás zničil virus ► Tak padne náš svět

Zdroj
Autor: Megan Crewe
Překlad: Barbora Čermáková
Název: Tak padne náš svět
Originální název: The way we fall
Série: Fallen world (1.)
Žánr: Fantasy
Rok vydání: 2012, originál 2012
Počet stran: 312
Nakladatelství: Egmont

Kaelyn a její rodina bydlí na malém ostrově. Vede běžný život, chodí do školy, nemá moc kamarádů, chodí do přírody pozorovat zvířata. Jenomže jednoho dne, když jde na návštěvu ke své kamarádce. Uvidí jejího taťku v nezvyklé náladě. Kýchá, kašle a všude na těle se škrábe. Dále s ní mluví jako se starou známou a říká všechny své tajemství. Vypadalo to, jako chřipka, ale ve skutečnosti začíná virová epidemie.

,,V tu chvíli jsme oba bouchli smíchy. Těžko říct, jestli to bylo úlevou nebo jestli se na tom podepsaly zbytky paniky a hysterie nebo cokoli jinýho. V každým případě bylo příjemný jednou se zase zasmát, i když vlastně nebylo moc čemu."
 
Kniha je psaná ve formě dopisů, co by Kaelyn chtěla napsat svému kamarádovi Leovi. Samozřejmě je nikdy neodešle. Mám ráda, když jsou knihy psané dopisy a ani tahle nebyla výjimka. Nevím, jestli dopisy měly nějaký podíl na tom, že se mi četla neuvěřitelně rychle, ale ta kniha byla boží. Přečetla jsem ji snad za dva dny a nemohla se od ní odtrhnout. Ale zase když jsem se odtrhnout musela, bylo super, že kapitoly byly opravdu krátké.

Málo která kniha, mě zaujme už od první stránky, ale tahle k nim patří. Už od začátku jsem chtěla jenom číst, číst a číst. Nemohla jsem dělat nic jiného, protože jsem stejnak jenom přemýšlela, co se asi bude dít v další kapitole. Na knihu jsem se těšila opravdu dlouho a měla jsem hodně velké očekávání, ale kniha je všechny splnila. 

,,Je to zvláštní. Jsou dny, kdy je všechno tak jiný než dřív, že se člověku těžko věří, že by se někdy věci mohly vrátit do starejch kolejí. A pak jsou chvíle, kdy, ať chci nebo nechci, mi najednou připadá, že se v podstatě nic nezměnilo."
 
I když kniha byla občas maličko předvídatelná, byla o to více uvěřitelná. Všechno, co bylo popisované v knize, bylo hodně uvěřitelné. O to více bylo čtení mrazivější. Když jsem se u čtení musela poškrábat, několikrát jsem se lekla, že jsem nakažená (jojo, moje bujná fantazie :D), ale pak moje racionální já zjistilo, že to vlastně bylo jenom v knize. Až tak moc kniha byla uvěřitelná.

Pro mě kniha byla naprostá bomba a tak dávám 5* a myslím, že není o čem pochybovat. Doporučuji všem jak moc dobře napsanou dystopii. Akorát si musím co nejdříve pořídit další díl, protože jinak se asi zblázním.

,,Většina lidí si myslí, že nejstrašnější ze všeho je vědět, že člověk umírá. Není to pravda. Mnohem horší je vědomí, že bude muset bezmocně přihlížet, jak umírají všichni, které kdy miloval nebo třeba jenom měl rád."
Share:

2 komentáře:

  1. Dokonale dokonalá série, ke které se ráda vracím. Vždy zadržuji dech snad od začátku do konce a jsem natěšená na další kapitoly, s váhavou dychtivostí otáčím stránky a raduji se, truchlím i umírám spolu s postavami :) Pěkná a příjemně čtivá recenze.
    http://liscidoupeknih.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Četla jsem zatím jenom první díl, ale do něj jsem se zamilovala a bylo to strašně příjemné čtení :) Děkuji! :)

      Vymazat